fett dålig uppdatering

oj, vi har inte uppdaterat på ett tag !  har inte orkat.  så igår är glömt så börjar vi på idag!
matte: fortsatta med cirkeln & det där, sen så var matildi i skolan, så det var inte allt för tråkigt (y)
bild: ritade massa saker med skugga, hon visade en bild som jar ritat(a) ALLA BA: DET DÄR ÄR MIN BILD!  aja, sen ritade man av en tiger, alex sa att min var bättre än den på bild ! men jag tror inte han menade det :')
engelska: vi gick igenom glosorna, skrev på tavlan & översatte meningar.  sen så gjorde vi lite övningar, no homework for tomorrow yippi ! :)
tyska: kollade klart på wer küsst shon einen leguan (stavning)  det är super! asså, den är liksom sorlig. det handlar om en pojke som blir mobbad. hans mamma är tillsammans med en kille som heter fritze. han är jätteelak mot tobias. dom åker ut på havet i 2 veckor & lämnar tobias hemma. på hans födelsedag till på köpet. sen så flyttar en jättesnäll granne in. tobias tar hans leguan & låssas att han är hans pappa. några dagar senare så ringer hans mamma & säger att hon kommer hem tidigare & att fritze är dum i huvudet . (vilket hon inte insett tidigare) hon var ihop med han pga hans pengar. sen på nyheterna har 2 personer avlidit i en bilolycka. en man & en kvinna. kvinnan var tobias mamma. hon hade dålig hand om tobias så han fick alltid skäll av lärarna!  men iallafall, tobias & max (grannen) har blivit tightare & känner varandra. han går med på att vara tobias pappa i en vecka tills mamman kommer hem. men hon kommer ju aldrig hem! :'(  så tobias blir flyttad till barnhem, och efter ett tufft vadslående med elakingen i klassen så är alla jättesnälla mot tobias & dumma mot han som var taskig. men iallafall, efter ett tag så går grannen max med på att vara pappa till tobias.. se filmen ! den är jättebra :)   vi gick igenom glosorna & läste texten också.
lunch: blä! hihi, var superhungrig..aja, vi gick runt en del & sen spelade vi kort.  sem var det dags för idrott..
idrott: boxning, hur jobbigt som helst. men jag & lina var ägiga, vi ska börja på boxning. haha! vi körde allt möjligt & i slutet var det stretching & avslappning.
svenskan: vi började med våra recentioner. jippi! jag har inte läst ut min bok ens.. men det går helt ok ändå! amanda & jag pratar om massa skumma saker.  haha!


på bussen på väg hem dödade anna mej , seriöst ! hon sparkade mitt knä & tog min mobil :d   sen ringde hon & sa att hennes buss aldrig kom så vi pratade en stund ! sen skickade jag vackraste bilderna jag ritat till anna ! det stog super anna ! hahahah ! :''')  
aja, jag ska bli bättre på uppdateringar !   nu ska jag checka television.
/ ffliippiiiissss ! :*

2 dagar kvar tills mamma fyller, ska på stan & köpa present imorgon ! vi slutar halv 2 typ (y) alla andra slutar 3.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0