veckans tumme !

nu har faktiskt kategorin veckans tumme fått sitt andra inlägg.
nu går tummen nämligen till avatar !
en otroligt bra film . man verkligen lever sig in i filmen.
nervbitande men otrligt spännande. man blir som tagen !
rekommenderas verkligen :)


såg filmen ihelgen & det var verkligen över förväntningar.
det är nog en av dom bästa filmerna jag sett !
i början ville jag inte se den, men jag är glad att jag gjorde det !
& deras språk är otrolig spännande.Filmen Avatar handlar om Irakkriget. Det har pågått i hundratals år och spridit sig till galaxens utmarker . Vid en första anblick är det lätt att tro att Avatar är ett statment mot kolonialism, kriget i Irak och rasism. Men det är fel. Den vill bara göra det lite annorlunda. Med ett leende istället för med fosforbomber. Med bara vetenskap istället för med vetenskap och vapen. Befolkningen på Pandora framställs som stereotyper av den ädla vilden. De är ståtliga, naiva och lever i perfekt symbios med naturen.
avatar går inte att se för många gånger. en film som allas ögon har blivit tagna av.


Kommentarer
Postat av: nea

DU ÄR FINASTE, NOT ME! :D<3

2010-02-24 @ 22:17:24
URL: http://neamarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0